Dołączył: Pon Paź 08, 2012 11:30 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:33 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Generalnie widzę, że nawet po spotkaniu wiele osób tutaj nie trafiło - a takie niektórzy mieli problemy, że nie wiedzą i wszystko skupiło się na Zarządcy...15 minut u profesora Google i forum znalezione...
A poza tym to pojawiło się kilka istotnych tematów, które wypadało by ruszyć i sprawnie załatwić...ale obawiam się, że jedna osoba temu nie podoła lub zajmie jej to trochę więcej czasu
Wiek: 43 Dołączył: Śro Maj 01, 2013 11:47 Posty: 6 Skąd: kraków
Wysłany: Śro Maj 01, 2013 13:03 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Witam,
W dniu dzisiejszym powyklejam informacje na temat naszego osiedlowego forum. Mam nadzieje, iż w końcu trafi nas tu więcej.
Odnośnie spotkania wspólnoty, wydaję mi się, iż powinniśmy się skupić przede wszystkim na bieżących problemach i usterkach, które należy zgłosić (być może zostały zgłoszone do startu po przez naszą panią zarządczyni, ale nikt/większość o nich nic nie wie, a przede wszystkim, jakie efekty one przyniosły np. pęknięcie muru w 2 klatce budynku B - ponoć była jakaś ekspertyza i p. Eliza miała rozesłać wynik tej ekspertyzy - na razie cisza i spodziewam się, że dopóty dopóki nie weźmiemy spraw w nasze osiedlowe ręce tak pozostanie bynajmniej nie tylko z tym odosobnionym problemem).
Zatem jeśli chcemy, aby nasze wnioski zostały szybko i sprawnie rozpatrzone oraz aby zgłaszane przez nas usterki były naprawiane, musimy wspólnymi siłami wymóc działania na zarządcy oraz Starcie. Pamiętajmy, że to My, jako wspólnota jesteśmy właścicielami gruntu oraz nieruchomości
Poniżej wnioski i omawiane usterki w trakcie spotkania wspólnoty:
Usterki:
1. Zapadnięcie kostki brukowej przy wejściu do śmietnika
2. Niepołączona rynna/rura odprowadzająca deszczówkę z rurą zbiorczą w narożniku wjazdu do garażu - śmietniku
3. Opadające narożniki frontowej elewacji (części wykonane z tworzywa drewnopodobnego)
4. Problem z wilgocią, naciekami na ścianach w garażu podziemnym - temat poruszony w trakcie spotkania; zmiana ustawień wentylacji ponoć rozwiązała problem
5. Niedziałająca winda - miała zostać sprawdzone przez p. Elzie i ekipie windowych fachowców
6. Zawilgocenie elewacji budynku A od strony ławeczek
7. Zawilgocenie jednego z mieszkań budynku B
8. O oświetleniu nie wspomnę
Wnioski (ma się nimi zająć p. Eliza i rozesłać do nas informacje):
1. Zmiana przeznaczenia 2 pomieszczeń gospodarczych - propozycja utworzenia miejsca do przechowywania rowerów
2. Dodatkowa zieleń w częściach wspólnych
3. Zmiana firmy sprzątającej - propozycja zatrudnienia os. na etat
4. Wypowiedzenie umowy z firmą zajmującą się usterkami – pogotowie „usterkowe”, które miało być gotowe na każde wezwanie 24/7. Opłata pobierana tylko za gotowość?
5. Propozycja przeprowadzenia gwarancyjnej kontroli stanu budynków
6. Fundusz remontowy - zostanie dodany do czynszu
7. Wymiana/montaż dodatkowej kamery monitorującej
Możliwe, że parę wątków mi umknęło w trakcie spotkania, zachęcam zatem do uaktualnienia listy/dodania nowych tematów oraz problemów.
Zachęcam również, aby każdy z nas „cisnął” zarządczyni aby wywiązywała się ze swojej roli i zgłaszane przez nas problemy rozwiązywała i przedstawiała wynik napraw/przeprowadzonych ekspertyz… etc.
Wiek: 46 Dołączył: Wto Maj 17, 2011 17:02 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro Maj 01, 2013 15:07 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Witam. Ja tuż po zebraniu wysłałem do p. Elizy maila z linkiem do naszego forum aby przesłała go do wszytskich właścicieli. Niestey nie sądzę aby zostało to wykonane. W dniu wczorajszym wysłałem do p. Elizy maila o następujacej treści : "Pani Elizo
Nie wiem co o tym wszytkim sądzić. Od czasu zebrania jedyną widoczną rzeczą jest to że brama wjazdowa działa. Poza tym dalej można miec zastrzeżenia co do czystości na klatkach. A do tego kolejny raz śmietnik wygląda jak pobojowisko!!!!!!!!!!!!! Śmieci nie są wywożone przynajmniej od zeszłego tygodnia!!!!!!!!!! Nie wiem jakie teraz znajdzie pani wytłumaczenie.Linka od bramy garażowej zwisa tak jak tydzien temu jak o tej sprawie pani zgłaszałem.Zaczyna to być wszytko śmieszne.Moim zdaniem zapłata należy się za wykonaną pracę a nie tylko za markowanie gotowości do jej podjęcia. Dlatego też uważam że za ponowne zaniedbanie które wynikło w krótkim czasie ( wywóz śmieci) nasza wspólnota powinna otrzymać od pani firmy bonus w postaci np. obniżenia opłaty miesięcznej ( miesiąc V) za korzystanie z usług. Mam nadzieję że jest pani osobą poważną i potraktuje sprawę w należyty sposób. Od czasu zebrania minęło już dosyć czasu aby powiadomić wszytskich o nowych stawkach czynszów i opłat za wodę.Nie wiem dlaczego tak się nie stało. Kolejną sprawą jest firma która biorąc od nas co miesięczną opłatę powinna coś naprawiać. Skoro podjeliśmy wspólnie decyzję o wypowiedzeniu jej usług to chyba nie oznacza to że dostaną miesieczna opłatę bez żadnych wysiłków. Tym razem nie proszę o interwencję tylko jej wymagam"
Pamiętać też należy że oprócz usterek które wymieniłeś , do tej pory nie ruszyła wentylacja mechaniczna garazu podziemnego- czasem na klatkach czuć spaliny a niedługo może jakiś grzyb zacznie sie tworzyć.
Nie wiem w jaki sposób zmotywować firmę p. Elizy i ja samą do efektywnego działania. Zastanawiając sie również nad umową z firmą serwisującą windę- kto z właścicieli ją widział???? W tym momencie ja osobiście utraciłem zaufanie do przekazywanych ustnie przez p. Elizę informacji.
Dołączył: Pon Paź 08, 2012 11:30 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Maj 04, 2013 9:37 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Witam, co do listy usterek i spraw do załatwienia mam w sumie do dodania dwie:
1. Zwisający z dachu kabel antenowy (już chyba od roku) w budynku A, w klatce II, pomiędzy dwoma balkonami mieszkań na ostatnich piętrach.
2. Niedziałająca wentylacja garażu. Od dłuższego czasu wentylatory się nie włączają, centralki nie świecą się, alarm o stężeniu tlenku węgla nie włącza się. Jeżeli jest taka instalacja to niech działa poprawnie (we wcześniejszym poście już się pojawiła informacja)
Jeśli chodzi o Waszą interwencję ela_maciek to w zupełności się z tym zgadzam. Należałoby aby Zarządca podjął stosowne działania, natomiast od czasu spotkania Wspólnoty żadne działania nie zostały podjęte. Nawet nie posiadamy informacji na temat nowej opłaty za mieszkania i tak naprawdę nie wiadomo od kiedy będzie obowiązywała.
Dołączył: Nie Sty 01, 2012 23:16 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 07, 2013 0:07 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Cześć,
Cieszę się że forum znowu ruszyło, może z czasem więcej osób zacznie aktywnie korzystać.
Teraz pytanie - piszecie o spotkaniu wspólnoty które rzekomo się odbyło ale mnie nic o tym nie wiadomo - nie dostałem żadnej informacji mailowej ani do skrzynki na listy. Gdzie była podana informacja o spotkaniu ?
Odnośnie firmy zarządzającej i Pani Elizy to zgłaszałem jej już kilka razy, że firma odpowiedzialna za odbiór odpadów nie wywiązuje się z obowiązków. Bywało że się drzwi od śmietnika nie dało otworzyć. Każdorazowo otrzymywałem zapewnienie że to ostatni raz, jako powód podawała fakt że śmieciarze zgubili pilot do bramy itp. Ja temu nie wierzę i wydaje mi się że jeszcze chwila i pora pomyśleć o zmianie firmy zarządzającej która będzie umiała złapać wykonawców za mordę bo mimo sympatii jaką darzę panią Elizę uważam że jest za miękka i nie do końca ogarnia temat.
Dołączył: Pon Paź 08, 2012 11:30 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 07, 2013 19:44 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Informacja została wrzucona do skrzynek pocztowych. Tak było za pierwszym razem, ale za pierwszym razem spotkanie się nie odbyło ze względu na przypadek losowy. Spotkanie odbyło się tydzień później, a informacja znalazła się w gablotce w każdej klatce.
To, że duża część osób nie dostała powiadomienia też trochę mnie dziwi...i wydaje mi się, że o części osób, które już mieszkają i normalnie użytkują/eksploatują mieszkanie oraz części wspólne Zarządca chyba nic nie wie. Wiąże się to również z tym, że prawdopodobnie te osoby nie ponoszą kosztów za użytkowanie mieszkania.
Obowiązkiem dewelopera jest poinformowanie Zarządcy o tym, że zostało odebrane kolejne mieszkanie i od tego momentu każdy Właściciel powinien ponosić koszty. Jak jest naprawdę - trudno mi powiedzieć...mam nadzieję, że się mylę, ponieważ będziemy ponosić koszty za innych.
Wiek: 46 Dołączył: Wto Maj 17, 2011 17:02 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro Maj 08, 2013 2:00 Temat postu: Re: Mieszkańcy
We wtorek 7.05 mamy pierwszy sukces na długiej drodze problemów. Ożyły czujniki czadu w garażu podziemnym i mam nadzieję że działają wyciągi choc akurat tego nie słyszałem. A co do opłat za mieszkania..... Te które mają właścicieli są przez nich opłacane, a reszta których jeszcze Start nie sprzedał jest na jego utrzymaniu za normalne stawki jak płacą wszyscy właściciele oprócz opłaty za wywóz śmieci. Do p. Elizy należy czujność nad terminowością wpłat, więc uważam że jak Start czegoś nie reguluje to w prosty sposób zarządca wspólnoty się o tym dowie i wyjdzie na jaw że lokal ma nowego własciciela. Zresztą co sie odwlecze to nie uciecze - i tak nowy właściciel musi ponieść koszty utrzymania od momentu podpisania przekazania lokalu.Więc to raczej nie jest problemem. Natomiast sprawa terminowości wpłat jest chyba sprawą istotniejszą.Na zebraniu p. Eliza wspominała że wyśle każdemu hasła dostępowe na jakąś strone internetową gdzie można sprawdzić status wniesionych opłat. Nie wiem jak to jest prawnie regulowane ale fajnie by było aby wszyscy mieli dostęp do możliwości sprawdzenia zadłużenia danych lokali ( mam na myśli wszytkie mieszkania i stanowiska postojowe) Zrozumiałe jest że z jakiś powodów jakies opoźnienia mogą sie generować ale chodzi o to aby wykluczyc takie które są ciągłe i świadome.
Wiek: 43 Dołączył: Śro Maj 01, 2013 11:47 Posty: 6 Skąd: kraków
Wysłany: Pią Maj 10, 2013 21:40 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Cześć,
Zebrałem w końcu listę wszystkich wniosków i usterek, którą to wysłałem do p. Elizy.
Przepraszam że znów zaśmiecę trochę stronę, ale dorzuciłem parę punków:
Zgłoszone usterki:
1. Zapadnięcie kostki brukowej przy wejściu do śmietnika
2. Niepołączona rynna/rura odprowadzająca deszczówkę z rurą zbiorczą w narożniku wjazdu do garażu - śmietniku
3. Opadające narożniki frontowej elewacji (części wykonane z tworzywa drewnopodobnego)
4. Problem z wilgocią, naciekami na ścianach w garażu podziemnym - temat poruszony w trakcie spotkania; zmiana ustawień wentylacji ponoć rozwiązała problem
5. Niedziałająca winda
6. Zawilgocenie elewacji budynku A od strony ławeczek
7. Zawilgocenie jednego z mieszkań budynku B
8. O oświetleniu nie wspomnę
9. Problem z wentylacja mechaniczna w garażu
10. Zwisający z dachu kabel antenowy (już chyba od roku) w budynku A, w klatce II, pomiędzy dwoma balkonami mieszkań na ostatnich piętrach.
11. Monitoring wciąż nie działa pomimo naprawy.
Zgłoszone wnioski:
1. Zmiana przeznaczenia 2 pomieszczeń gospodarczych - propozycja utworzenia miejsca do przechowywania rowerów
2. Dodatkowa zieleń w częściach wspólnych
3. Zmiana firmy sprzątającej - propozycja zatrudnienia os. na etat
4. Wypowiedzenie umowy z firmą zajmującą się usterkami – pogotowie „usterkowe”, które miało być gotowe na każde wezwanie 24/7. Opłata pobierana tylko za gotowość?
5. Propozycja przeprowadzenia gwarancyjnej kontroli stanu budynków
6. Fundusz remontowy - zostanie dodany do czynszu - informacja miała zostać przesłana mailem
7. Wymiana/montaż dodatkowej kamery monitorującej
8. Internetowy dostęp do kont z płatnościami
9. Montaż hydraulicznych domykaczy drzwi garażowych, + stopki do zatrzymania drzwi
10. Przedstawienie szczegółowego rozliczenia kosztów utrzymania nieruchomości, wraz z fakturami za wykonane naprawy.
11. Przedstawienie wyników wykonanych ekspertyz: pęknięć w 2 klatce budynku B; powodów występowania zacieków w garażu.
Oczekuję iż szybko się ustosunkuje do powyższej listy.
Prawdę powiedziawszy jeśli chcemy mieć większą kontrolę nad działaniami zarządcy, najlepiej by było w końcu wybrać zarząd wspólnoty, który w zeszłym roku nie został wybrany, a będzie miał większe możliwości. Wydaje mi się że im szybciej to zrobimy tym lepiej. Niebawem wakacje więc kolejny termin to jesień, a końcem roku kończy się gwarancja.
Możemy zorganizować kolejne spotkanie wspólnoty na wniosek mieszkańców.
W ostateczności jeśli nie będzie żadnych działań ze strony zarządcy pozostaje jego odwołanie. Może od strony formalnej wypowie się ktoś kto wie trochę więcej na ten temat.
Dołączył: Nie Maj 12, 2013 19:42 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 12, 2013 19:58 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Hej,
Ja również pisałam do p. Elizy... praktycznie zaraz po spotkaniu i to nie raz, bo wydawało mi się niemożliwe zapamiętanie wszystkiego, o czym mówiliśmy...
Nie uzyskałam żadnej odpowiedzi, będę próbowała dzwonić, ale z doświadczenia wiem, że niezbyt dużo to daje... Wielokrotnie zgłaszaliśmy problemy ze śmieciami, ze sprzątaniem, z oświetleniem, itp. i oczywiście nic.
Jeżeli chodzi o opłaty za mieszkanie, to my mamy mieszkanie od listopada zeszłego roku i dopiero po 5 miesiącach doprosiliśmy się o możliwości opłacenia czynszu... Zaraz po kupnie mieszkanie deweloper informuje p. Elizę, my zrobiliśmy to także bezpośrednio, żeby ją poznać. Potem maile i telefony co ok. 2 tygodnie i po 5 miesiącach dostaliśmy czynsz (oczywiście cały zaległy także). Co nie zmienia faktu, że nie wiem jak to wszystko działa, jeżeli ludzie płacą z taki opóźnieniem. Jest to bardzo mało profesjonalne, tym bardziej uważam, że powinniśmy mieć dostęp do informacji finansowych, żeby na bieżąco je monitorować, bo zaczynam się obawiać, co się z nimi dzieje... Prosiłam o to p. Elizę, ale nie otrzymałam odpowiedzi...
Długo by o wszystkim pisać...
Czy dostaliście pismo w sprawie głosowania o funduszu remontowym? Z tego co pamiętam to ustaliliśmy, że p. Eliza zbierze te podpisy, ale może juz mi się pomyliło... Odsyłacie je pocztą?
Dołączył: Nie Sty 01, 2012 23:16 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 10:25 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Cześć,
Pismo dostaliśmy pocztą wraz z kartą do głosowania. Odsyłamy pocztą. Fundusz remontowy to dobra inicjatywa, pytanie czy 0,1 pln do m2 wystarczy ? Reszta przedstawionych wniosków też ma sens (szczególnie pomieszczenie na rowery - po co nam 4 gospodarcze to nie wiem...). Ze swojej strony jak najbardziej jestem za tym żeby zorganizować dodatkowe spotkanie i przedłożyć zarządcy wszystkie kwestie które tutaj poruszamy. Trzeba ustalić z nimi czas na realizację i pilnować dat. Jeśli się nie wywiążą to jedynym sensownym rozwiązaniem będzie odwołanie zarządcy i wybranie nowego. Mam dość mydlenia oczu. Nowy blok o podwyższonym standardzie a z każdym miesiącem wygląda gorzej.
Dołączył: Nie Maj 12, 2013 19:42 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 18:35 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Dzięki za odpisanie, coś mi się chyba pomyliło z p.Elizą w takim razie...
Co do kwoty to na spotkaniu rozmawialiśmy na ten temat i troszkę zamieszania było. Wydawało mi się, że uzgodniliśmy w końcu więcej, bo tak naprawdę to wyjdą grosze...
Co do rowerów, to w zeszłym tyg. przypominałam o tym p. Elizie... Podobno są 3 pomieszczenia na dole, a jedno przeznaczone jest na środki do mycia, itp., więc naprawdę nie powinno być problemu.... Myśleliśmy, żeby jedno pomieszczenie było dla budynku A, a drugie dla budynku B i po sprawie
Dołączył: Pon Paź 08, 2012 11:30 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 19:44 Temat postu: Re: Mieszkańcy
Wydaje mi się, że kwota, która padła na spotkaniu to było 0,20 groszy za metr mieszkania i miejsca postojowego....
Zgodnie z rozplanowaniem garażu wielostanowiskowego to miejsca z przestrzeniami gospodarczymi kształtują się następująco (idąc od bramy):
1. Blok 11A, klatka I - winda
2. Blok 11A, klatka II - pomieszczenie gospodarcze z wodomierzami, powierzchnia ok. 6,75 m2
3. Blok 11B, klatka I - pomieszczenie gospodarcze, dla personelu sprzątającego z umywalką oraz toaletą, powierzchnia ok. 6,75 m2
4. Blok 11B, klatka II - pomieszczenie gospodarcze z wodomierzami, analogiczne jak w 11A, klatka II, powierzchnia 6,75 m2
Dołączył: Nie Sty 01, 2012 23:16 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 14, 2013 10:12 Temat postu: Re: Mieszkańcy
20 groszy ma sens, to będzie średnio 100 PLN od mieszkania na rok x 40 = 4000 - coś już się za to zrobi zwłaszcza że większych remontów nie przeprowadza się co rok a bierzącą konserwację mamy w czynszu.
Rozumiem że jest zgoda na wykorzystanie pomieszczeń gospodarczych (tych z licznikami) do przechowywania rowerów. Jeśli tak to czy ktoś ma już do nich klucze czy mam się zgłosić do zarządcy ?
Jeszcze jedna sprawa - czy była poruszana na spotkaniu kwestia mycia garaży po zimie ? Z reguły raz na rok na wiosnę inne spółdzielnie wjeżdzają myjką i usuwają piach / plamy z oleju itp.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.